342908dd-2c7d-49f0-a160-31e5db9ff2ce

Od września w telewizji TVN możemy zobaczyć kolejną, już czwartą edycję Masterchefa. Uczestnicy programu mają wielką pasję do gotowania i walczą o swoje marzenia.

Jednym z uczestników (nie tylko tej edycji) jest Damian Kordas. Student Weterynarii kilka razy próbował swoich sił w programie, jednak dopiero w tej serii udało mu się wejść do finałowej czternastki.

Jakie ma marzenia? Co zamierza robić po programie?

11863345_1638499799759655_4885124300956056384_nDAMIAN KORDAS

 Damian Moskal: Kilkakrotnie próbowałeś swoich sił w Masterchefie. Jak zaczęła się twoja przygoda z gotowaniem?

Damian Kordas:  Moja przygoda z gotowaniem rozpoczęła się od podpatrywania mojej babci w kuchni. Zawsze interesowało mnie co wrzuca ona do garnka, ile czego dodaje i ile czasu smaży na przykład placki ziemniaczane. Te ostatnie były moim pierwszym samodzielnie przygotowanym daniem – miałem wtedy 12 lat . Placki były lekko spalone i niedoprawione, ale od czegoś trzeba zacząć. Potem było już tylko lepiej 😉 Gdy babcia nauczyła mnie już prawie wszystkiego, zacząłem interesować się kuchniami świata i tu z pomocą przyszedł oczywiście internet, ale także książki kucharskie które uwielbiam. Potem moje własne eksperymenty, no a teraz kuchnia MasterChefa

12029599_1640503136225988_5250620341294843007_oDamian Moskal: Kto jest dla Ciebie największym autorytetem kulinarnym?

Damian Kordas: Autorytetów w kuchni mam sporo, ale najbardziej podziwiam Gordona Ramsay’a, Marco Pierre White, Julie Child i Hestona Blumenthala. Gordon Ramsay to wiadomo- autorytet dla każdego pasjonata kuchni. Marco Pierre White zaimponował mi swoim dążeniem do celu mimo wielu przeszkód. Był on najmłodszym kucharzem który otrzymał 3 gwiazdki Michelin ! Julia Child to niesamowita kobieta, zapoczątkowała nową erę w kuchni. Heston Blumenthal to dla mnie magik, jego pomysły i nowatorskie rozwiązania bardzo mi się podobają, mam nadzieje że odwiedze go kiedyś w jego restauracji.

Uczestnicy IV Edycji Masterchef
Uczestnicy IV Edycji Masterchef

Damian Moskal : Jurorami w Masterchefie są trzy wiele gwiazdy kuchnii. Którą z nich cenisz najbardziej i dlaczego?

Damian Kordas: Nie mogę tutaj wyróżnić jednego ulubionego jurora, każdy z nich ma coś w sobie i każdy wnosi coś innego do programu 🙂 Pani Magda to autorytet niepodważalny, podziwiam ją za ogromną wiedzę o każdej kuchni świata. Nie ma chyba kogoś kto znałby lepiej kuchnie polską niż ona. Michel Moran to bardzo ceniony szef kuchni, marzy mi się odbyć staż w jego restauracji, bo wiem że pod jego okiem bardzo dużo bym się nauczył. Od Ani Starmach zawsze czerpałem inspiracje, czy to z książek czy programów. Bardzo podobają mi się jej pomysły kulinarne.

Damian Moskal: Na swoim fanpage’u i blogu piszesz że poza gotowaniem, lubisz spełniać marzenia. Co jest twoim największym marzeniem?

Damian Kordas: Marzeń jest wiele 🙂 Chciałbym skończyć szkołę Le Cordon Bleu w Paryżu, odbyć staż u Gordona Ramsaya, odwiedzić każdy z kontynentów,prowadzić własny program kulinarny… no ale najważniejsze marzenie to wygrać program MasterChef.

Damian Moskal: Jakie są twoje plany na przyszłość? Czy są one związane z kuchnią?

Damian Kordas: Plany na przyszłość jeszcze nie są do końca sprecyzowane. Na pewno nie porzucę gotowania i rozwijania tej pasji. Chciałbym otworzyć własną restaurację, ale to bardzo odległy plan, bo jeszcze muszę się dużo nauczyć. no a poza tym cały czas będę spełniał marzenia, bo codziennie rodzą się nowe.

1196px-Facebook_like_thumb

Damian Moskal: Bardzo dziękuje za rozmowę. Trzymam kciuki za Damiana i jego wygraną w programie

a was zachęcam do odwiedzania jego bloga:

http://www.smakiwsieci.blogspot.com/  

oraz do odwiedzania jego fanpage’a : https://www.facebook.com/kordasdamian

ZAPRASZAM TEŻ DO LAJKOWANIA Fanpage’a Mojego Bloga : facebook.com/MoskalDamianBlog

