12036703_885433228210008_8633948033570123815_n

Dziś czas na kolejny wywiad z serii „Tysiące Głosów”. Tym razem przedstawiam wam wspaniałą wokalistę o wspaniałym głosie – Olę Turoń. Kiedy usłyszałem jej wykonanie piosenki „Miód” o niemal spadłem z fotela.

ALEKSANDRA TUROŃ

Damian : Kto jest dla Ciebie inspiracją muzyczną ?

Ola : Muzyczne inspiracje zawsze czerpałam z czarnej muzyki. Przede wszystkim soul, funk, jazz, a także gospel. To są najbliższe mi gatunki muzyczne. Największy wpływ na moją muzyczna drogę miała niewątpliwie Kayah. Jest jedną z prekursorek tej muzyki w Polsce. Słuchałam jej bardzo dużo, znałam każdy tekst na pamięć, jej głos bardzo mnie inspirował. Na niej właściwie uczyłam się śpiewać, co w późniejszym rezultacie nie wyszło mi na dobre, ponieważ zaczęłam śpiewać tak jak ona zamiast szukać swojego stylu wokalnego. Długo zajęło mi odchodzenie od tego, ale myślę, ze był to dobry wzór do naśladowania. Największy wpływ na to jak śpiewamy i to jaka jest później nasza muzyka ma to, czego słuchamy. Wiadomo, że trzeba skądś czerpać inspiracje, ale ważne żeby ciągle szukać swojego stylu i dążyć do oryginalności.

12038271_887370741349590_578309171190721562_n

Damian:  Dlaczego postanowiłaś wziąć udział w Voice of Poland?

Ola : Postanowiłam wziąć udział w Voice of Poland przede wszystkim dla sprawdzenia samej siebie. Aby zweryfikować swoje możliwości wokalne, a także walkę ze stresem. Chciałam nabrać odwagi i pewności siebie. Potrzebowałam miejsca, gdzie będę mogła się porządnie zestresować, aby nabrać motywacji do pracy. Udział w takim programie także bardzo wiele uczy. To jest taki przyspieszony kurs z zachowywania się na scenie, obywania się z kamerą, panowania nad emocjami. To są bardzo ważne rzeczy w biznesie muzycznym. The Voice of Poland dodał mi wiary w siebie i własne możliwości. Teraz wiem już kim chce być, co śpiewać i co chcę przekazać publiczności. Muszę tylko śmiało dążyć do celu i wierzę, że mi się uda.

Damian : Którego z trenerów programu cenisz najbardziej i dlaczego ?

Ola: Wszystkich trenerów cenię tak samo, tylko każdego za co innego. Każdy ma różne doświadczenia i co innego może przekazać. Długo się zastanawiałam do kogo chciałabym pójść. Rozważałam wszelkie za i przeciw. Ale mój wybór trafił jednak na Marię Sadowską, ponieważ jest mi najbliższa charakterem. Czułam,że na pewno wspaniale będzie nam się razem współpracowało. Jej styl śpiewania najbardziej do mnie trafia. Poruszamy się w podobnych stylach muzycznych. Uważam, że merytorycznie mogła mi zaoferować najwięcej. Ma ogromną wiedzę i wielkie doświadczenie. Mój wybór trafił na Marysię także z tego względu, że jako jedna z nielicznych trenerek z The Voice of Poland pomaga osobom ze swojej grupy także po programie.

12105984_888145111272153_4648259102206827741_n

Damian: Jakie są twoje plany na przyszłość?

Ola : Moje plany na przyszłość to na pewno praca, praca i jeszcze raz praca. Muszę oczywiście ciągle się rozwijać. Uczyć sie muzyki, pracować nad głosem, improwizacją oraz kondycją wokalną.Nic do mnie samo nie przyjdzie, więc wiem że teraz muszę zrobić wszystko żeby mi się udało oraz aby nie zginąć w tłumie osób z talent show. Moje najbliższe plany to singiel, który jest już prawie gotowy, do którego planuje również teledysk. Oczywiście także myślę o wydaniu EPki oraz płyty. Mam już na nią pomysł i mogę tylko zdradzić, że teksty będą w języku polskim. Uważam ze należy promować nasz piękny język, a muzyka w Polsce rozwija się w dobrym kierunku. Tak naprawdę to wszystko teraz zależy ode mnie i tego co zrobię, aby wykorzystać mój występ w programie. Jest bardzo dużo uzdolnionych i pięknie śpiewających osób i trzeba na prawdę sie napracować aby sie czymś wyróżnić.

Damian: Gdzie możemy Cie zobaczyć w najbliższych tygodniach ?

Ola: W najbliższych tygodniach można mnie będzie zobaczyć na koncertach we Wrocławiu. Już w najbliższy poniedziałek 05.10 w „Schodach donikąd” zagram mój akustyczny projekt Acoustic cookies, który tworze wraz z Michałem Szabłowskim. 16.10 szykujecie coś naprawdę ciekawego. Zostałam zaproszona do projektu organizowanego przez Sortsound, którzy organizują koncerty w mieszkaniach. Jest organizowany konkurs na mój koncert na Twojej kanapie. Zapraszam oczywiście do wzięcia udziału. Już nie mogę się doczekać tego wydarzenia. To będzie coś magicznego a zarazem intymnego. W kapciach, przy herbatce i małej widowni i można zbudować ciekawa wież ze słuchaczami. 25.10 w niedziele szykuje się także mój koncert w najlepszym jazzowym klubie we Wrocławiu czyli w Vertigo. Stworzony tam klimat przypomina atmosferę ze starych nowojorskich klubów jazzowych. Serdecznie zapraszam na wszystkie wydarzenia.

Damian: Jak układa się twoja współpraca z Maria Sadowską w programie?

Ola: Nasza współpraca układa się doskonale. Marysia jest bardzo wymagająca ale jest to rodzaj pracy który lubię i działa na mnie najlepiej. Posiada bardzo duża wiedzę na temat śpiewu wiec daje mnóstwo cennych wskazówek. Doradza także w kwestiach samej sceniczności i poruszania się na scenie. Jest to niezwykle ważne w takim programie, gdzie za pomocą dodatkowej trudności jaką jest ekran telewizora trzeba przekazać swoje emocje. Wiele mnie nauczyła i przekazała mnóstwo przydatnych informacji ze swojego muzycznego doświadczenia miedzy innymi o rynku muzycznym w Polsce. Jestem bardzo zadowolona z wyboru trenerki. Nie mogłam trafić lepiej.

Damian: Gdybyś miała możliwość – z jakim artystą chciałabyś nagrać duet ?

Ola: Jeśli chodzi o artystów z polskiego rynku muzycznego to na pewno w czołówcee znajduje się Kayah oraz Natalia Przybysz oraz Grażyna Łobaszewska. Wszystkie te artystki bardzo cenie za niepowtarzalny styl co bardzo przyczyniło się do rozwoju polskiego rynku muzycznego. Są jedyne w swoim rodzaju. Jeśli chodzi o moje marzenia dotyczące artystów zagranicznych to na pewno byłby to Stevie Wonder, Alicia Keys, Lauryn Hill, Erykah Badu. Jednak żeby im dorównać to pewnie życia by mi nie starczyło na naukę i ćwiczenia. Ale warto mieć marzenia i dążyć do doskonałości.

Damian: Serdecznie dziękuje Ci za rozmowę.

1196px-Facebook_like_thumb

Zaglądajcie na Facebooka Oli : https://www.facebook.com/OlaTuronOfficial

Sprawdźcie też mojego fanpage blogowego – niebawem konkursy;)

www.facebook.com/MoskalDamianBlog

