11224324_1498620173788801_1786126671583726043_n
Czas na wywiad z cyklu Kulinarne Zmagania. Dziś mam dla was rozmowę z uczestniczką programu Masterchef – Agnieszką Poprawską.
Damian : Witam serdecznie. Bardzo dziękuje za wywiad.
Damian : Kiedy zaczęła się Pani przygoda z gotowaniem?
Agnieszka Poprawska: Moja przygoda z gotowaniem zaczęła się wiele lat temu, jeju, ponad 25 lat już będzieUśmiech
Szybko weszłam do kuchni. Najpierw gotowałam z rodzicami, potem sama zaczęłam rządzić.
Zaczynałam od słodkości. Pamiętam mój pierwszy sernik i tort węgierski. Nie mam pojęcia czy na Węgrzech słyszeli kiedykolwiek o nim, ale przepis, który gdzieś znalazłam taki miał właśnie nagłówek.
Potem zaczęłam gotować już pełną parą, dla rodziny, znajomych.
Uwielbiam jeść. Gdziekolwiek jestem zawsze odwiedzam liczne bistra i restauracje. Niektóre są dla mnie inspiracją, a niektóre przestrogąUśmiech, jak nie należy gotować.
12052612_826097004171402_2380022777802673078_o
Damian: Brała pani udział w tej edycji Masterchefa. Jak wspomina Pani udział w programie?
Agnieszka Poprawska: Udział w programie to z pewnością wielka przygoda.
Od momentu kiedy złożyłam aplikacje o udział w programie minął już prawie rok. W ciągu tego roku nie było właściwie dnia, w którym nie myślałabym o programie.
Najpierw było oczekiwanie na telefon od producentów, potem castingi i oczekiwanie na werdykt czy idę dalej i czy wejdę do programu, a potem sam program.
W tej chwili, kiedy nadal trwa emisja programu, ja niestety już nie biorę udziału, także non stop moje myśli krążą gdzieś wokół kolejnych odcinków i uczestników, którzy jeszcze tam są i walczą o finał.
Poza tym w trakcie nagrywania odcinków cała TOP 14 bardzo się ze sobą zaprzyjaźniła i nadal niemal codziennie utrzymujemy ze sobą kontakt.

.

Udział w programie to duże wyzwanie zarówno psychiczne jak i fizyczne 😉 To ciężka praca na planie zdjęciowym od rana do późnej nocy. Mega stres nie opuszcza uczestnika prawie w ogóle.
Jesteśmy poddawani ciągłej ocenie i rywalizacji. Jest bardzo duża presja czasu.
Nie mniej jednak warto było. Nauczyłam się nowych technik, poznałam wielu wspaniałych ludzi. Poza tym, zawsze chciałam zobaczyć, jak wygląda produkcja Masterchefa od kuchni i teraz już wiem 🙂
Masterchef, program TVN, nz jury: Michel Moran, Magda Gessler, Ania Starmach; fot: Iza Grzybowska/ TVN
Masterchef, program TVN, nz jury: Michel Moran, Magda Gessler, Ania Starmach; fot: Iza Grzybowska/ TVN
Damian : Kto jest dla Pani największym autorytetem kulinarnym?
Agnieszka Poprawska: Tego nigdy nie ukrywałam, zawsze inspiracją była dla mnie Magda Gessler. Jej książki kucharskie czytałam od deski do deski i to po kilka razy. Jej przepisy zawsze pełne fantazji i zawsze “na bogato” były dla mnie źródłem moich własnych pomysłów. Restauracje przez nią sygnowane zawsze są magiczne. To nie tylko dobre jedzenie, ale oświetlenie, muzyka, często bajkowy wręcz wystrój wnętrza, profesjonalna obsługa, to zawsze daje niezapomniane przeżycie.
Kocham Gordona Ramseya, za jego ogromny talent i nadzwyczajną pasję i energię. Uwielbiam Garego Mehigan’a za jego dania zawsze pełne smaku i niezwykłych połączeń.
11051788_1495762237407928_6888226374237724316_n
 
Damian: Jakie są Pani plany na przyszłość? Czy są one związane z kuchnią?
Agnieszka Poprawska: Każdy kto bierze udział w MasterChef ma plany związane z gastronomią w węższym czy szerszym zakresie. W dalszej przyszłości chciałabym otworzyć własną restaurację. To poważne wyzwanie, wymagające dużych nakładów inwestycyjnych, doświadczenia i pracy. W tej chwili prowadzę warsztaty kulinarne w Browarze Mieszczańskim we Wrocławiu, raz w tygodniu przejmuję we władanie kuchnię w Bistro Znasz Ich, także we Wrocławiu.

To na razie małe kroczki, dające nie mniej jednak wiele nowych doznań i doświadczeń. To ważne, bo kuchnia, jak każda inna dziedzina rozwija się i trzeba za nią szybko nadążać, albo i lepiej, być krok przed, jeśli chce się odnieść sukces.

1196px-Facebook_like_thumb
Damian: Serdecznie dziękuje za rozmowę:) Życzę Powodzenia i sukcesów kulinarnych.
Wszystkich zapraszam do lajkowania mojego bloga na fb: facebook.com/MoskalDamianBlog
