10342461_602791073203469_8339233399319002877_n

Czas na kolejny wywiad z cyklu Tysiące Głosów. Dziś rozmowa z artystką, której utwór „Kaktus” podbił moje serce.

10342461_602791073203469_8339233399319002877_n

Damian : Witam Cię Bardzo Serdecznie. Bardzo dziękuje za wywiad!

Damian : Na początku chciałbym zapytać – Jak zaczęła się twoja przygoda z muzyką?

BOVSKA : Od zawsze śpiewałam i tańczyłam i rysowałam. Gdy przyszedł czas posyłania mnie do szkoły rodzice pomyśleli, że szkoła muzyczna to może być dla mnie fajne rozwiązanie. Zapisali mnie na egzaminy, a mi udało się je zdać. W ten sposób zaczęła się moja przygoda z muzyką.

Damian: Twój Pseudonim artystyczny „BOVSKA” jest bardzo interesujący. Jak powstała ta nazwa?

BOVSKA: Szukałam dla siebie ładnego pseudonimu, który będzie charakterystyczny, krótki i prosty. Chciałam oczywiście aby był ze mną związany znaczeniowo. Słowo “Bovska” powstało jako przekształcenie mojego nazwiska. Potem wyczytałam że Bovska to też taka rasa owiec. Bardzo mi się to spodobało 🙂

c4c13299-bed4-43cc-84d7-41164dbe4a22

Damian: Twój utwór „Kaktus” możemy usłyszeć na początku nowego serialu TVN „Druga Szansa” z Małgorzatą Kożuchowską w roli głównej. Jednak gdyby ktoś chciał się zagłębić  w waszej twórczości – To jakiego rodzaju muzykę tworzycie?

BOVSKA: Jest to muzyka śpiewana po polsku. Wyjątek stanowi piosenka bonusowa “The man with an unknown soul”, która znalazła się w filmie Planeta Singli. Gramy muzykę bardzo autorską, graną głównie na elektronicznych instrumentach analogowych, ale o dość szerokim brzmieniu. Na płycie większość piosenek jest bardzo rytmiczna, ale znajduje się też kilka spokojniejszych utworów. Jest w tej muzyce pewien eklektyzm, słychać inspiracje z różnych gatunków muzycznych. Ale myślę że jest to jakiś nurt muzyki pop, pomieszany z elektroniką 🙂

12662481_597444217071488_4845661161513589533_n

Damian: Każdy artysta czerpie jakieś inspirację. Kto jest dla Ciebie największą inspiracją muzyczną i dlaczego?

BOVSKA: Mam wiele muzycznych inspiracji. Są nimi artyści z różnych muzycznych dziedzin, od klasyki przez jazz, pop i muzykę elektroniczą. Inspirują mnie twórcy, którzy bardzo konsekwentnie budują swój muzyczny świat i którzy myślą o muzyce i sobie jako o pewnej nierozerwalnej całości.

Do takich artystów zaliczam np. Bjork, Sigur Ros, Florence and the Machine, Oh Land, Jessie Ware. Ale także Leszek Możdżer, Tomasz Stańko, czy moi koledzy z Atom String Quartet.

Damian: Jakie są wasze plany na przyszłość związane z muzyką?

BOVSKA: Już 11 marca ukaże się debiutancka płyta Bovskiej. Teraz nie pozostaje nam nic innego jak zacząć jak najwięcej grać 🙂 Zatem organizacja trasy koncertowej, praca nad teledyskami, które uwielbiam i chciałabym robić możliwie jak najwięcej. Już nie mogę się doczekać 🙂

maxresdefault

Damian : 11 Marca 2016 roku – Warto zapamiętać tą datę. Skoro już mówimy o trasie koncertowej – To gdzie będziemy mogli was zobaczyć?

BOVSKA: Zapraszam na youtuba – już niedługo premiera nowego teledysku do Kaktusa.

11 marca – premiera całej płyty. W tym dniu będzie można ją kupić w Empiku, na stronię bovska.com, a także pojawi się w serwiach streamingowych.
Wszelkie nowości i informacje najpierw trafiają na facebooka Bovska.
Mamy także potwierdzoną datę premierowego koncertu.
Odbędzie się on w Syrenim Śpiewie, w dniu 17 marca, w Warszawie.
Szczegóły w necie.
Damian: Serdecznie dziękuje Ci za rozmowę! Życzę wielu sukcesów muzycznych i czekam na 11 marca i waszą płytę! 🙂
Was zapraszam do odwiedzania Fb BOVSKIEJ : https://www.facebook.com/Bovska

 

 

