amire hdh

Na drugi dzień świąt wielkanocnych mamy dla was wywiad z reprezentantem Francji w Konkursie Piosenki Eurowizji 2016. To właśnie jego zobaczymy już w maju w Sztokholmie. Jak rozpoczęła się jego kariera? Co sądzi o Polskiej propozycji? Sprawdźcie sami.

Amir

AMIR

Amir – francuski wokalista. Urodził się w Paryżu. Nosi jednak za sobą wiele kultur. Wszystko za sprawą jego rodziców. Dzięki nim odziedziczył trochę kultury : Tunezyjskiej od ojca i marokańsko-hiszpańskiej od mamy. Już jako nastolatek kochał scenę jednak głos rozsądku podpowiadał, że warto postawić na bardziej standardowy i dochodowy zawód. Jego droga podążała w drogę zawodu jakim jest Dentysta. Zrezygnował.. i postawił na muzykę. Czy nie żałuję?

Damian : Amir – Bardzo serdecznie dziękuje Ci za wywiad. Ogromne pozdrowienia z Polski!

Amir : Witam serdecznie. Dziękuje za pozdrowienia i odwdzięczam się tym samym prosto z Francji!

Amir-haddad-eurovision-2016-600x338

Damian: Myślę, że wielu Polaków w ogóle Cię nie kojarzy (może z wyjątkiem fanów Eurowizyjnych). Jakiego rodzaju muzykę tworzysz?

Amir: Moja muzyka łączy ze sobą wiele gatunków. Często bawię się w syntezę wielu stylów muzycznych. Można jednak powiedzieć, że jestem artystą electo-pop-rock.

le-charme-fou-d-amir-opere-avec-candle-in-the-wind-elton-john-dans-11074333zskgx

Damian: Z wielu dochodzących do nas informacji wiemy, że twoja droga muzyczna była bardzo kręta. W jaki sposób się rozpoczęła? Brałeś udział w programach typu Talent-show?

Amir: Zawsze marzyłem podążać w stronę muzyki i bycia piosenkarzem ale moja kariera zawodowa rozpoczęła się kiedy zostałem chirurgiem dentystycznym. Po zdobyciu dyplomu, postanowiłem wziąć sobie rok przerwy od mojego zawodu i poświęcić się tylko muzyce, mając nadzieję, że ona uszczęśliwi mnie przed otwarciem Dental Clinic. Co w końcu stało się w tym roku. W międzyczasie publikowałem filmiki i po 11 miesiącach skontaktowały się ze mną osoby związane z „The Voice of France”. Zaprosili mnie na przesłuchanie w ciemno. Podjąłem wyzwanie ale szczerze mówiąc myślałem o tym programie jak o zabawie. Kiedy jednak dostałem się do show i dotarłem do finału i do ścisłej trójki – W tym momencie zrozumiałem, że muzyka jest dla mnie czymś więcej niż tylko hobby. Rozpocząłem pracę nad moim albumem i w ten sposób powstał mój singiel „J’ai cherché”.

Damian: To niesamowita historia. Jak sam mówisz – tworzyłeś album. Sięgałeś podczas jego tworzenia do swoich inspiracji muzycznych?

Amir: Tak. Myślę, że przy tworzeniu swojego 1 albumu „Au coeur de moi” inspirowałem się dokonaniami One Republic i Maroon5. Tworzą świetną muzykę pop. Poza tym moja edukacja muzyczna zawsze obracała się wokół The Beatles, Stevie Wonder’a, Micheala Jacksona i Eltona Johna. To wielkie ikony muzyki. Cenię ich głównie za ich zdolność tworzenia chwytliwych piosenek, które jednocześnie są też eleganckie, wyrafinowane i po prostu niepowtarzalne.

Damian: Już w maju zobaczymy Cię w roli reprezentanta Francji podczas Konkursu Piosenki Eurowizji w Sztokholmie. Czy twój występ jest już w pełni przygotowany i co będziemy mogli zobaczyć?

Amir: Niestety muszę dochować tajemnicy (śmiech). Mogę tylko powiedzieć, że występ będzie elegancki i nowoczesny jak najbardziej jest to możliwe. To będzie „French Style”.

z19724616Q (1)

Damian: Podczas Eurowizji 2016 na scenie zaprezentuje się także reprezentant Polski – Michał Szpak z utworem „Color of your life”. Co sądzisz o jego piosence i samym konkurencie ?

Amir: Michał do stolicy Szwecji jedzie z przepiękną balladą pop, która jest bardzo chwytliwa. Przypomina mi legendarne już piosenki z Eurowizji, które ja po prostu kocham.

Damian: Jeśli już mówimy o polskich artystach. Czy znasz jakiś artystów z Polski?

Amir: W tym momencie znam tylko Michała Szpaka i Monikę Kuszyńską. To wszystko z powodu Eurowizji z poprzedniego i tego roku. Jestem jednak szczęśliwy,że mogę odkryć trochę kulturę muzyczną Polski i się w nią zagłębić.

65b8e9d94d549632a39929e51fb36374

Damian: Nie wypadałoby Cię nie zapytać o twoje plany muzyczne na przyszłość. W związku z tym Co planujesz?

Amir: W tej chwili skupiam się na Eurowizji i moim albumie. Po Konkursie ruszam z promocją mojego krążka, który zostanie wydany 29 kwietnia we Francji i w całej Europie. Potem skupię się na tworzeniu utworów na moją drugą płytę i mam nadzieję na tworzeniu kolejnej muzycznej wycieczki po Europie.

Damian : Amir – Serdecznie Ci dziękuje. Życzę powodzenia i spełnienia marzeń!

Was zachęcam do oglądania Konkursu Piosenki Eurowizji już w maju – z udziałem Amira (Reprezentanta Francji)

