13006573_10154130420378256_1119196912135544071_n.jpg

Adam Douglas to norweski wokalista, zwycięzca ostatniej edycji Baltic Song Contest 2016. Jego głos wprowadził nas w trans niczym James Bay. Jaką muzykę tworzy? Jakie ma plany?

12994506_10156714997670459_3187844874365790760_n.jpg

ADAM DOUGLAS

Damian : Adam – Witam serdecznie! Bardzo miło Cię poznać. Serdecznie pozdrowienia z Polski!

Damian: Z pewnością dla wielu Polaków jesteś kompletnie nieznanym muzykiem z Norwegii. Wygrałeś ostatnią edycję Baltic Song Contest odbywającego się w szwedzkim mieście Karlshamn. Jakiego rodzaju muzykę tworzysz?

Adam Douglas : Tworzę różne formy i style muzyki. Staram się je ze sobą łączyć. Mówiąc wprost jestem chyba najbardziej znany jako muzyk soul/blues. Wszystko jednak zmienia się głównie przez teksty piosenek. Kiedy piszę utwory rockowe, country, pop, folk czy blues teksty łączą się z muzykę w całość. Swoje piosenki staram się tworzyć prosto z serca i myślę, że to jest najważniejsze

Damian: A więc twoja muzyka jest bardzo różnorodna. Jakie są zatem twoje pasje poza nią?

Adam Douglas : Muzyka jest z pewnością moją siłą napędową i największą pasją. To moja praca, miłość i moja terapia pod wieloma względami. Poza nią uwielbiam podróżować i spędzać jak najwięcej czasu z moją ukochaną rodziną. Można powiedzieć, że to najważniejsze rzeczy dla mnie. Mówiąc inaczej : „Music-Family-Sleep-Repeat!”

11051966_10153274740078256_2925690221697090447_o.jpg

Damian: Tak więc muzyka jest twoim życiem. To ona Cię nakręca. Z pewnością masz swoich idoli dzięki którym zaczęła się twoja muzyczna droga. Kto jest dla Ciebie inspiracją muzyczną?

Adam Douglas: (śmiech) Jestem pewien, że wiesz, że to bardzo trudne pytanie. Ale postaram się na nie odpowiedzieć:). Dorastałem w jednym z miast USA – Oklahomie. To miasto spotkań wielu gatunków muzycznych. Z pewnością ważne jest tutaj także dosyć specyficzne położenie geograficzne. W ten sposób ja zawsze miałem do czynienia z różnymi formami Bluesa, Soulu, R&B, Jazzu, Country czy nawet Rock and Rolla. Zawsze bardzo ciekawiło mnie pochodzenie tych gatunków muzycznych i artystów, którzy w nich tworzyli. W ten sposób poznałem wiele „nazw” od Franka Sinatry i Donna Hathawaya czy od Jamesa Browna do Led Zeppelin itp.

Damian: To bardzo interesujące. Twoje inspiracje są bardzo różnorodne.

Damian : Chciałbym jeszcze zapytać o jeden z największych Konkursów Muzycznych w Europie. Mowa oczywiście o Eurowizji. Czy chciałbyś wziąć w niej udział?

Adam Douglas: OO! Szczerze mówiąc nigdy wcześniej nie myślałem o Eurowizji. W rzeczywistości muszę przyznać, że nigdy o nim nie słyszałem w Norwegii. Jednak już kilka osób pytało mnie o ten konkurs. Chciałbym powiedzieć szczerze, że najważniejsza jest muzyka. To ona powinna być na pierwszym planie. Nie jestem do końca przekonany co do pomysłu samych konkursów w muzyce. Muzyka sama w sobie jest pięknem i każdy z nas znajduje w niej coś dla siebie. I tak długo kiedy mamy swoją publiczność możemy ją tworzyć.

Damian: Teraz czas na krótkie pytania o Polsce. Czy znasz jakiegoś muzyka z Polski?

Adam Douglas : Muszę przyznać, że dzięki udziałowi w Baltic Song Contest poznałem wokalistę z Polski – Anię Dąbrowską i zakochałem się. Kocham to co robi. Wszystko u niej jest bardzo gustowne: wspaniałe utwory, głos etc. Chciałbym jednak przyjechać i odwiedzić Polskę. Zawsze coś stało mi na drodze. Mówiąc szczerze to moja babcia jest w stu procentach z Polski. Wiem o tym niewiele ale to bardzo interesujące, że można śledzić korzenie swojej rodziny. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się zagrać kilka koncertów w Polsce.

Damian : A więc znamy już jeden z twoich celów do spełnienia. Jakie są twoje plany muzyczne na przyszłość?

Adam Douglas : Moja plany na przyszłość ewoluują. Z pewnością będę nadal pisał, tworzył i nagrywał nowe utwory tak długo jak będę mógł. Uwielbiam koncerty na żywo. To dla mnie bułka z masłem. To jedna z rzeczy bez której nie umiem funkcjonować. Planuje też wydać kolejny album – jeden ukaże się na Święta Bożego Narodzenia. Chciałbym także nagrać album z zespołem High Red. Krążek ten ukaże się na całym świecie wiosną 2017. A poza tym planuje wycieczki rowerowe po całej Europie, Japonii i Nowej Zelandii.

Damian: Serdecznie dziękuje Ci za rozmowę. Życzę sukcesów i gratuluje wygranej w Baltic Song Contest!

cropped-logo.jpg

Zapraszamy do odwiedzania naszego Facebooka :

KLIKNIJ

oraz Facebooka Adama Douglasa : Facebook Adam Douglas

