sesja-zdjeciowa-changing-01.jpg

 Michał Rudaś to imię i nazwisko mówi więcej niż jakiekolwiek słowa. Świetny wokalista, utalentowany człowiek. Jak wyglądała jego muzyczna droga? Co myśli o programie Twoja Twarz Brzmi Znajomo?

fot-przemyslaw-jekosz.jpg

Już dziś wieczorem rusza najnowsza edycja programu Twoja Twarz Brzmi Znajomo w Telewizji Polsat. Nam udało się porozmawiać z jednym z uczestników tego show – wspaniałym i utalentowanym człowiekiem. Muzyka gra w jego sercu!

MICHAŁ RUDAŚ

Damian : Panie Michale, Serdecznie dziękuje za wywiad i za to, że znalazł Pan dla DM Blog i naszych czytelników odrobinkę czasu.

Damian:  Jak zaczęła się Pana przygoda z muzyką?

Michał Rudaś: Można powiedzieć, że już od przedszkola śpiewam, a nawet byłem już wtedy „gwiazdą” różnych przedstawień i gal, podczas których wzruszałem do łez wszystkie mamy i panie przedszkolanki, he he! W szkole podstawowej, szczególnie w wyższych klasach, nieco „przycichłem”, by wrócić na poważnie do śpiewania w wieku 15 lat.

sesja-zdjeciowa-changing-02.jpg

Damian: Teraz czas na pytanie z cyklu : Inspiracje muzyczne.  Kto jest dla Pana największą inspiracją muzyczną i dlaczego?

Michał Rudaś: Trudno wybrać tę największą inspirację, bo zawsze słuchałem różnej muzyki i różnymi artystami się zachwycałem. Na pewno przez ostatnie 20 lat towarzyszy mi i niezmiennie inspiruje Bjork. Jest ona genialnym twórcą, oryginalnym, wciąż poszukującym i eksperymentującym, co zawsze w niej podziwiałem. Na gruncie muzyki indyjskiej, która jest moją wielką inspiracją podziwiam fantastycznego śpiewaka Nusrat Fateh Ali Khan pochodzącego z Pakistanu. Na pewno muszę wymienić jeszcze Petera Gabriela za wszechstronność i umiłowanie muzyki etnicznej z różnych stron świata.

10.jpg

Damian: Już za moment, rusza najnowsza edycja programu The Voice of Poland. Trenerzy i widzowie po raz kolejny wybiorą najlepszy głos w Polsce. Jak wspomina Pan swój udział w tym ten programie?

Michał Rudaś: To była fajna i otwierająca głowę przygoda, dzięki której mogłem dać się poznać szerszej publiczności i spotkać wielu wspaniałych artystów, z którymi mam kontakt do tej pory.

received_1045457712178091

Damian: Tuż po zakończeniu Voice’a, w Polsacie rusza Twoja Twarz Brzmi Znajomo z Pana udziałem. Jak to się stało,że postanowił Pan wziąć udział w tym programie pełnym transformacji ?

Michał Rudaś: Nad udziałem w tym programie zastanawiałem się już przez ostatni rok, obawiając się, że to może być dla mnie zbyt duże wyzwanie, aż w końcu zebrałem się na odwagę i przyjąłem zaproszenie na casting. Otuchy dodali mi też znajomi artyści, którzy w tym programie występowali, przekonując mnie, że to naprawdę świetna zabawa i przygoda. Muszę przyznać, że mieli rację 🙂 Poza tym, ja generalnie lubię przyjmować wyzwania i z natury szukam kolejnych nowych, rozwijających doświadczeń, a Twoja Twarz dostarcza mi ich w bród 🙂

Damian: Kontynuując moje pytanie o TTBZ, W jaką postać chciałbym się Pan najbardziej wcielić a w jaką najmniej ?

Michał Rudaś: Cudownie byłoby śpiewać songi wielkich wokalnych div, typu Celine Dion, Whitney Houston, czy na naszym polskim gruncie Edyty Górniak, tylko nie wiem, czy głosowo dałbym radę, w końcu to bardzo wysoko i ekspresyjnie śpiewające kobiety. Generalnie ja jestem otwarty na wszelkie wyzwania w tym programie i chętnie zostanę nawet którymś amerykańskim raperem i jeśli nawet obawiam się jakiś wyzwań, jak np. śpiewanie rockowe, czy metalowe, to chętnie bym je podjął dla własnego rozwoju i zabawy 🙂

Damian: Jakie są Pana plany na przyszłość związane z Muzyką?

Michał Rudaś: W tym momencie na tapecie jest Twoja Twarz Brzmi Znajomo, ale generalnie w moim artystycznym życiu priorytetem i największą pasją jest moja własna muzyka. Planuję po zakończeniu programu wrócić do grania swoich koncertów i pracować nad kolejną, czwarta już płytą.

Damian:  Gdzie będziemy mogli Pana usłyszeć w najbliższym czasie? (koncerty,wydarzenia).

Michał Rudaś: Oprócz moich występów w programie „Twoja Twarz Brzmi Znajomo” w każdą sobotę, można mnie będzie w każdy piątek, jak zawsze, od lat już, usłyszeć w Orkiestrze Tomka Szymusie w „Tańcu z gwiazdami”. Do koncertów solowych oraz z moim etnicznym zespołem „Lelek” wrócę późną jesienią. Wszystkie szczegóły na mojej stronie www.michalrudas.com oraz na FB fanpage www.facebook.com/michalrudas

Damian: Panie Michale – Serdecznie dziękuje za rozmowę! To była ogromna przyjemność. A was zachęcam do oglądania programu „Twoja Twarz Brzmi Znajomo” z udziałem Pana Michała Rudasia. 

Dziś o 22:15! 

