b43c880d26f3a23cdbeb618e2088b4d9.jpeg

„Zabiorę Cię Stąd” to z pewnością jeden z bardziej znanych singli młodej i utalentowanej wokalistki jaką jest Monika Lewczuk. Mamy dla was jednak coś specjalnego

Monika-Lewczuk.-Kim-jest-i-co-osiagnela-po-The-Voice-of-Poland-5.png

Monika Lewczuk

Wokalistka, modelka. Z powodzeniem zdobyła listy przebojów swoimi singlami : „Tam Tam”, „Zabiorę Cię Stąd” czy ostatnim utworem „Ty i Ja”. Młoda i utalentowana artystka wydała także płytę. Recenzja tutaj: #1 – Monika Lewczuk [2016] (RECENZJA). Jak zaczynała? Jak wspomina udział w show telewizyjny i co planuje?

Damian: Cześć:) Bardzo się Cieszę, że znalazłaś dla nas chwilę pomiędzy swoimi muzycznymi obowiązkami.

28d6b51561b823750d3bee3dfc22fc2d.jpg

Damian: Na początek naszej rozmowy chciałbym zapytać o „początki” muzyczne. Jak to się stało, że w twoim życiu pojawiła się muzyka?

Monika Lewczuk : Mając siedem lat, rodzice zapisali mnie na fortepian do szkoły muzycznej i to był chyba taki pierwszy poważniejszy krok w kierunku muzycznym. Jednak nie pierwszy, jeżeli chodzi o mnie. Będąc małym dzieckiem uwielbiałam oglądać polskie i międzynarodowe festiwale muzyczne, które były nagrywane przez moich dziadków, a później odtwarzane z kaset video. W połączeniu z zieloną pachnąca okolica, w której mieszkali i domową kuchnią babci, tworzyło to klimat mojego dzieciństwa.

b43c880d26f3a23cdbeb618e2088b4d9

Damian: Czyli można powiedzieć, że muzyka jest z Tobą od zawsze. A miałaś i nadal masz osoby na których się wzorujesz? Swego rodzaju idoli, autorytety?

Monika Lewczuk: Mam wrażenie, ze cały czas to się zmienia. Jeszcze kilka lat temu oddałabym wszystko, żeby robić muzykę taką jak Beyonce, czy Rihanna, dziś coraz mocniej doceniam zupełnie inne kierunki. Bardzo lubię słuchać polskich artystów- Brodki z okresu „Grandy” i Dawida Podsiadło, bo mogę odkopywać rożne polskie brzmienia, które są już trochę zapomniane. Jest to muzyka, której słucham najczęściej dzisiaj, natomiast pracując nad płytą, byłam przesiąknięta brzmieniami Years & Years, Tove Lo, Ellie Goulding, Lany del Rey i wielu innych świetnych artystów robiących muzykę bardziej nowoczesna.

Damian: Nie wszyscy z pewnością wiedzą ale brałaś udział w programie muzycznym TVP – The Voice of Poland. Jak wspominasz swój epizod w tym programie?

Monika Lewczuk: Bardzo dobrze! 🙂 Udział w programie traktuje jako jeden z bardziej istotnych i ekscytujących wydarzeń w moim życiu. Same przygotowania były niesamowite, ponieważ praktycznie codziennie spotykałam się na lekcje z moim nauczycielem śpiewu Tadeuszem Konadorem i ćwiczyłam czasami po kilka godzin w domu, co wprowadziło we mnie poczucie jakbym przygotowywała się niemalże do występu na Grammy’s (śmiech). Byłam bardzo skoncentrowana na tym, żeby dać sobie jak największe szanse na powodzenie podczas przesłuchań.

Damian: Czyli jednak warto brać udział w tego typu programach. Wracając jeszcze do tematu autorytetów, gwiazd, które cenisz. Gdybyś miała dokończyć zdanie : Chciałabym zaśpiewać duet z …. No właśnie – z kim i dlaczego akurat z tym artystą?

Monika Lewczuk: Jest wielu artystów, których szczerze podziwiam i którzy mnie inspirują, jednak na chwile obecna, nie mam takiej osoby, z którą czułabym, że koniecznie muszę nagrać jakąś piosenkę. Natomiast jest wiele takich projektów, które uwielbiam, jak chociażby Amy Winehouse, czy Lady Gaga z Tonym Benettem, wiec może coś w takim kierunku? 🙂

Damian: Na rynku kilka tygodni temu pojawiła się twoja debiutancka płyta „#1”. Jednak w sprzedaży była ona dostępna wraz z naszywkami oraz świetnymi zdjęciami. To genialny pomysł jako dodatek. Jak twoi znajomi, fani reagowali na debiutancki krążek?

Monika Lewczuk: Dziękuje! 🙂 Ciesze się, ze pomysł z naszywkami i całym art workiem jest tak fajnie odbierany, bo razem z wytwórnią włożyliśmy w niego dużo serca i zaangażowania.

Jeżeli chodzi o płytę, to jeden z moich znajomych przesłał mi opinie, ze ta płyta to cała ja- jest lekka, rozbiera człowieka z wszelkich negatywnych myśli i narkotyzuje optymizmem. Chciałabym wierzyć, ze faktycznie tak jest:)

eurovision-2017-ukraine

Damian: Na świecie jest wiele konkursów muzycznych i festiwali. Jednym z nich jest Konkurs Piosenki Eurowizji, który w Polsce zdobywa coraz większą popularność. Czy rozważasz wziąć udział w Preselekcjach Polskich do tego konkursu?

Monika Lewczuk: Na dzień dzisiejszy czuje, ze mam jeszcze za małe doświadczenie, żeby móc o tym mysleć na poważnie. Wychodzę z założenia, ze na wszystko jest odpowiedni moment i wiem, ze dziś nie byłabym jeszcze gotowa, żeby moc godnie reprezentować nasz kraj na arenie międzynarodowej. Jednak mam nadzieje, ze przyjdzie taki moment i ta sytuacja ulegnie zmianie 🙂

Damian: Szczerze powiem, że na taką odpowiedź liczyłem:) Na koniec oczywiście chciałbym spytać o twoje plany na dalsze miesiące, lata?

Monika Lewczuk: Najbliższe tygodnie to przede wszystkim promocja płyty. Potem z pewnością trzeba będzie myśleć o kolejnym singlu. (śmiech)

Damian: Bardzo Ci dziękuje za rozmowę! Życzę sukcesów i wielu hitów! A wszystkich czytelników zachęcam do wspierania naszych młodych artystów takich jak Monika!

 

