0003731_600

Varius Manx i Kasia Stankiewicz połączyli po raz kolejny siły tworząc album „25-LIVE”. Czy warto go mieć na swojej półce?

PREZENTUJE : ADAM

slider

Varius Manx i Kasia Stankiewicz znowu razem! To w piątek 21 października 20016 roku  muzycy zaprezentowali swoją najnowszą płytę pt. „25- Live”. Jest to niebywały prezent dla fanów zespołu na 25- lecie jego istnienia. Album zawiera 21 utworów w języku polskim a także angielskim. Można na nim znaleźć kultowe przeboje, które zostały wydane na przełomie ćwierćwiecza.

0003733_600.jpeg

Trzeba przyznać, że jest to duży ukłon w stronę fanów, którzy mają okazję nabyć ten specjalny i wyjątkowy album.

 

Tracklista:

  1. Anxietym,
  2. A Prisoner,
  3. Kiedy Mnie Malujesz,
  4. Dom,
  5. Bez Fałszu,
  6. Ruchome Piaski,
  7. Orła Cień,
  8. Zabij Mnie,
  9. Oszukam Czas.
  10. Wolni w Niewoli,
  11. Piosenka Księżycowa,
  12. Elf,
  13. Ten Sen,
  14. Pocałuj Noc,
  15. Najmniejsze Państwo Świata,
  16. Wstyd,
  17. Zamigotał Świat,
  18. Zanim Zrozumiesz,
  19. Ameryka,
  20. Najlepszy z Dobrych,
  21. Piątek

 1ca668c9-977c-4db9-9f34-23e136f3204e.jpg

Płytę zaczyna utwór „Anxietym”, którym jest bardzo spokojnym utworem, trochę melancholijnym i pobudzającym nieco do refleksji,  następnie możemy usłyszeć utwór pt. „A Prisoner”, który również jest nieco spokojniejszym kawałkiem, ale mam wrażenie, że nie dla mnie, ponieważ nie zaciekawił on mnie w ogóle.

„Kiedy Mnie Malujesz” to pierwszy na płycie kawałek wykonany w języku polskim. Jest to już nieco weselsza propozycja i bardziej energiczna. Jest to dość ciekawy kawałek.

 Kolejną piosenką jest „ Dom” i szczerze powiem piosenka bardzo mi się spodobała. Jeżeli chodzi o polski rynek muzyczny jest to naprawdę fajna propozycja, którą bardzo miło się słuchało.

Następnym utworem na płycie jest piosenka pt. „ Bez Fałszu”- jest to piosenka z 1997 roku, która na płycie dostała swoje drugie życie. Utwór nie do końca mnie porwał.

Szóstym utworem na płycie są „Ruchome piaski”. Jest to niezwykle piękny utwór, który dla mnie zawsze będzie wyjątkowy. Przypomina mi on dzieciństwo a także pierwsze początkowe poznawanie muzyki. Kocham ten utwór.

„Orła Cień” – któż z nas nie zna tego utworu? Zdecydowanie jeden z legendarnych polskich utworów, który już na zawsze wpisze się w historie polskiej muzyki. Co tu dużo mówić- uwielbiam to, ale tylko w oryginalnym wykonaniu Kasi StankiewiczJ

Słuchając płytę dalej znajdziemy tam piosenkę pt. „Zabij Mnie”. Dla mnie osobiście jest to całkiem zwyczajna piosenka ale fajna, którą chętnie można posłuchać.

„Oszukam Czas”– to kolejna piękna ballada z bardzo dobrym tekstem i muzyką. Słuchając tego kawałka można się po prostu rozmarzyć.

Następnym utworem jest piosenka pt. „Wolni w Niewoli” – myślę, że to dobra propozycja a głos wokalistki niewątpliwie czaruje.

„Piosenka Księżycowa”– zawsze jak wracam do tej piosenki to mam ciarki. Uwielbiam tą piosenkę i tak jak w przypadku „Orła Cień” ten utwór także zostanie zapamiętany.  Nie wyobrażałbym sobie koncertu bez właśnie tej piosenki… Takich piosenek trochę mi brakuje.

Dwunastym utworem na płycie jest piosenka pt. „Elf”– jest to bardzo spokojna piosenka owiana cudowną melodią. Pomimo, że nie zawiera słów człowiek może sobie wyobrazić różne rzeczy. Na płycie utwór ten zagrał sam Włodek Pawlik. Po prostu ciarki na całym ciele.

Po spokojnym utworze czas na „ Ten Sen” – który także przypomina mi czasy dzieciństwa i to znowu moja ulubiona piosenka od Kasi Stankiewicz. Śmiem zaryzykować, że to piosenką którą każdy zna.

„Pocałuj Noc” to kolejny utwór na płycie i następny mega znany, którzy także należy do moich ulubionych piosenek. Bardzo się cieszę, że znalazł się on również na płycie.

Kolejną piosenką jest „Najmniejsze Państwo Świata”- jest to starsza piosenka, ale bardzo piękna. Również sobie nie wyobrażam tej płyty bez właśnie tego utworu.

„Wstyd”– Mnie piosenka zbytnio nie porwała mówiąc szczerze, ale wiem, że znajdą się osoby dla których ta piosenka będzie czymś fajnym.

„Zamigotał Świat”- to kolejna sztampowa piosenka zespołu. Po prostu genialna.

Następnym utworem na płycie jest znowu piosenka legendarna „ Zanim Zrozumiesz”. Co tu dużo mówić ja utwory Varius Manx z tamtych lat po prostu kocham .

Teraz czas na nową piosenkę zespołu pt. „Ameryka”- osobiście bardzo lubię tą piosenkę. Bardzo miłą się ją słucha i bardzo szybko wpada w ucho. Utwór „Ameryka” widzowie mogli zobaczyć i usłyszeć podczas koncertu SuperPremier na tegorocznym Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu. To dobra propozycja.

Przed ostatnia piosenka na płycie to nieco spokojniejszy utwór pt. „Najlepszy z Dobrych”. Spokojna i ciekawa ballada.

Płytę kończy utwór „Piątek” – ostatni singiel wydany przez Varius Manx & Kasię Stankiewicz, który należy już do nieco szybszych kawałków, ale również bardzo fajnych.

Podsumowując uważam, że to był świetny pomysł na wydanie tej właśnie płyty, która jest uhonorowaniem 25 lat pracy na scenie. Jest to szczególna płyta, nie tylko dlatego, że zawiera bardzo dużo legendarnych przebojów tego zespołu, ale dlatego też, że jest ona zarejestrowana na żywo, gdzie nie można już poprawić żadnych piosenek czy też nagrać ich od nowa. Za to należy się naprawdę ogromny szacunek.

Ocena :  9/10

