Shawn-Mendes-1-1052x591.jpg

Na piątkowe popołudnie prezentujemy wam recenzję drugiego krążka Shawna Mendesa „Illuminate”. Czy warto go posiadać?

PREZENTUJE : ADAM 

Shawn Mendes to młody kanadyjski artysta, który ma na swoim koncie dwa studyjne albumy. Pierwszy z nich „Handwritten” został już opisany na naszym blogu: RECENZJA (KLIKNIJ TUTAJ)

Czas więc na drugi studyjny album wokalisty pt. Illuminate”. Chciałbym jednak przedstawić Wam wersję deluxe albumu na którym znaleźć można 3 dodatkowe utwory.

Shawn-Mendes-Illuminate-2016-2480x2480.jpg

Tracklista:

  • Ruin,
  • Mercy,
  • Treat You Better
  • Three Empty Words,
  • Don’t Be a Fool,
  • Like This,
  • No Promises,
  • Lights On,
  • Honest,
  • Patience,
  • Bad Reputation,
  • Underestand,
  • Hold On,
  • Roses,
  • Mercy (Acoustic)

Płytę rozpoczyna utwór pt. „Rain”. Jest to bardzo spokojna piosenka, ale niezwykle piękna opowiadająca o trudnej miłości. Głos wokalisty jest po prostu niesamowity. Dla osób lubiących spokojniejsze, melancholijne ballady utwór ten jest znakomity. Ja również jestem na TAK.

Pod numerem 2 znajdziemy piosenkę pt. „Mercy” i jest to utwór, który już od samego początku mnie zauroczył. Jest to bardzo świetna propozycja. Utwór zawiera w sobie niezwykła dawkę dobrej energii a w refrenie rozwija się jeszcze bardziej. Jest to dla mnie jedna z kilku perełek na tej płycie.

Treat You Better” to następny utwór znajdujący się na płycie i także zaliczam go do moich ulubionych piosenek tej płyty. Piosenka pogodna, energiczna, opowiadająca o niezwykłej silnej miłości do drugiej osoby. Utwór szybko zaczął być grany w radiach nie tylko w Polsce, ale także na całym świecie.

Numer 4 to utwór pt. „Three Empty Words”. Jest to spokojna piosenka w której usłyszeć można nie tylko świetny głos wokalisty a także delikatne brzmienie gitary. Piosenka nie jest niczym szczególnym ale jest bardzo przyjemna.

Kolejną propozycją na płycie jest utwór pt. „Don’t Be a Fool”. Słuchając tej piosenki mam podobne wrażenia jak przy poprzednim utworze. Jest to bardzo przyjemna propozycja, bardzo spokojna i delikatna ale piękna. Piosenka później troszkę się rozkręca nadając nieco konkretniejsze brzmienia.

Następną piosenką jaką znajdziemy na płycie jest „Like This”. Jest to fajna ballada, ale tutaj znowu mi coś brakuje. Chciałbym jakiegoś mocniejszego akcentu w tej balladzie jednakże to kolejna fajna dla ucha piosenka.

Pod numerem 7 znajdziemy piosenkę pt. „No Promises”. Niestety ta piosenka chyba najmniej mnie zaciekawiła z całego albumu. Jest dobra ale nic poza tym.

Kolejną piosenką jest „Lights On” i wreszcie usłyszeć można tu mocniejsze brzmienia a także energię, która płynie z tego utworu. Cieszę się, że na płycie są również takie nieco szybsze piosenki.

„Honest” to kolejna propozycja na płycie. Piosenka jest super. Można powiedzieć, że nie jest to ballada czy pełna rockowa piosenka. Jest inna ale dla mnie świetnie się wyróżnia. To piosenka, która niezwykle mnie zaskoczyła.

Numer 10 na płycie to piosenka pt. „Patience”. To również nieco inna propozycja od wszystkich. Piosenka jest fajnie i szybko wpada w ucho. Jest to w pełni nowoczesna odsłona tego artysty.

„Bad Reputation” to bardzo ciepła, wzruszająca ballada. Shawn Mendes to artysta, który obdarzony jest niesamowitym głosem i wrażliwością. Jest to najsilniejszy atut tej piosenki a także myślę całej płyty.

Następną piosenką na płycie jest „Understand”. To niezwykła ballada. Dla mnie osobiście jedna z najlepszych. Piosenka z czasem rozkręca się nadając świetny charakter. To jest naprawdę wybitna propozycja!

13 piosenką na płycie jest „Hold on”. Jest to kolejna dla mnie bardzo fajna propozycja. Piosenka nie jest nuda a wręcz zachęca aby przesłuchać ją do końca.

Przedostatnią piosenką jaką znajdziemy na płycie jestRoses”, która również mi się podoba. Jest to bardzo konkretna propozycja.

Płytę zamyka niesamowita akustyczna wersja piosenki pt. „Mercy”. Jest to po prostu miód na serce…

Ocena :  9,5/10

