maxresdefault.jpg

I doczekaliśmy się! Już jest debiutancki krążek Darii Zawiałow! Warto go posłuchać?

Daria Zawiałow to bez wątpienia jedna z najbardziej oryginalnych i charyzmatycznych wokalistek w Polsce. Artystka  charakteryzuje się dużą pewnością siebie i niezwykłym talentem wokalnym ale nie tylko. Znana jest również z tego, że sama pisze teksty i jest również w pełni zaangażowanie w komponowanie swoich utworów. Artystka ma na koncie parę piosenek, które były zapowiedzią jej debiutanckiej płyty.

daria-zawiałow.jpg

3 marca 2017 roku ukazał się debiutancki album Darii Zawiałow pt. „A Kysz”. Na płycie znaleźć można 10 piosenek w języku polskim plus jedna kompozycja anglojęzyczna. Sama wokalistka bardzo zaangażowała się w pisanie tekstów i tworzenie kompozycji. Sama artystka wypowiada się o płycie w ten sposób : „Płyta jest kulminacją wszystkiego, co zbierało się we mnie od dłuższego czasu. Przez kilka lat ja i mój przyjaciel, a także producent albumu, Michał Kush, docieraliśmy się muzycznie, aż złapaliśmy falę, która poniosła nas do tworzenia tego, co zaczęło zaskakiwać i cieszyć”

Tracklista:

.

  1. Malinowy chruśniak
  1. Kundel bury
  1. Skupienie
  1. Miłostki
  1. Lwy
  1. Chameleon
  1. Nie wiem gdzie jestem
  1. Król LuL
  1. Pistolet
  1. Noce ukryte
  1. Niemoc

 

Płytę rozpoczyna utwór pt. „Malinowy chruśniak” i muszę przyznać, że jest to mój ulubiony utwór. Już od jego pojawienia się bardzo przypadł mi do gustu. Jest on w pełni energetyczny i zapadający w pamięć. Był to pierwszy singiel promujący płytę. Uważam, że to świetne rozpoczęcie albumu.

Po takim mocnym rozpoczęciu przechodzimy do następnej piosenki pt. „ Kundel bury” i tutaj również dostrzec można mocniejsze i szybsze brzmienia. Samą piosenkę zakwalifikować można do przyjemnych i chętnie można do niej powracać.

„Skupienie” to kolejny utwór jaki znajdziemy na płycie. Piosenka na samym początku zupełnie nie zachęca, natomiast później powoduje, że się ma ochotę jej wysłuchać do końca. Nie mniej jednak ta kompozycja jest dużo gorsza niż wcześniejsze dwie propozycje. Mam wrażenie, że refren strasznie usypia co nie jest dobrym znakiem. Dużym plusem są zwrotki, które są naprawdę interesujące i z pewnością ratują całość.

Kolejna piosenka to „Miłostki” i muszę przyznać, że jest to bardzo ciekawe. Trzeba wiedzieć, że cała ta płyta nieco odchodzi od sztampowych popowych i radiowych piosenek. Artystka właśnie tym wyróżnia się na tle innych wokalistek.

Następny utwór również idealnie wpasowuje się w stylistykę całej płyty. Duże brawa należą się za teksty, które są po prostu dobre, lecz można się zastanawiać czy nie za ambitne??. Całość jednak mnie nie przekonuje i niestety jest to jedna z najsłabszych piosenek na płycie.

Będąc na półmetku trafiamy na utwór pt. Chameleon” i również z przykrością muszę stwierdzić, że jest to bardzo słabe a może tak ambitne, jednakże piosenka strasznie usypia i nie ma się ochoty wysłuchać jej do końca. Bez wątpienia brakuje tu jakiegoś życia i zaciekawienia. No cóż niestety nie dla mnie, lecz wiem, że znajdą się zwolennicy tego utworu i super.

Nie wiem gdzie jestem” to piosenka, która po bardzo nudnej wcześniejszej kompozycji bardzo zyskuje. Owszem jest to również wolniejszy utwór, ale jest już on zdecydowanie lepszy. Jest to fajnie rozbudzenie się. W dalszym ciągu chciałbym pochwalić teksty, jednak ciągle brakuje czegoś co fajnie scalało by całą piosenkę.

daria-zawialow-675x405

Numer 8 na płycie to piosenka pt. „Król LuL” i jest to wreszcie utwór, który w pełni mi odpowiada i słuchając go zupełnie mi nie przeszkadza. Osobiście chciałbym więcej takich kompozycji, które w całości są bardzo dobre.

„Pistolet” to propozycja, która również bardzo przypadła mi do gustu. Jest to dobra, charyzmatyczna i energetyczna piosenka do której bez wątpienia będę częściej powracał.

Dwa kończące utwory to dla mnie zadośćuczynienie za nieco słaby środek. Piosenki są ambitne, porządne, przekonywujące. Cieszę się bardzo, że kończąc słuchanie całego albumu mam dość pozytywne odczucia. Teraz już wiem, że płyta jest bardzo różnorodna i każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

Ocena: 7/10

 

 

 

