1485789629741734432_1000x669

Nabieramy tempa i prezentujemy wam kolejny odcinek Loży Prasowej do Eurowizji 2017! Kogo prezentujemy tym razem?

Estonia-icon ESTONIA

koit-laura-2.jpg

Dzisiejszy odcinek zaczynamy od reprezentantów Estonii. W tym roku są nimi Koit Toome & Laura z utworem „Verona”. Dla estońskiego wokalisty to powrót na Konkurs Piosenki Eurowizji po tym jak wystąpił na niej już w 1998 roku. Zajął w nim ostatecznie 12.miejsce. W tym roku liczy na powtórzenie sukcesu razem z Laurą – młodą wokalistką. Czy im się uda?

Ewa: Taki damsko-męski Modern Talking z kiepskim live’em. OCENA: 4b

Damian: Tak tęsknie za Stig Rastą i Eliną Born i ich „Goodbye Yesterday”. Ten utwór niestety mu nie dorównuje. Laura ubrana w suknie ślubną i hit jak z taniego wesela. OCENA: 3b

Paulina: Jest to zdecydowanie numer 1, ale na wesele. OCENA: 2b

Finland-Flag-icon FINLANDIA

voittaja5

Norma John to fiński duet, który w Kijowie zaprezentuje utwór „BlackBird”. Więcej informacji o grupie znajdziecie w naszym wywiadzie z nimi. Kliknij tutaj: They are BlackBird – Norma John (WYWIAD).

Damian: Osobiście bardzo ich lubię. To była przyjemność rozmawiać z nimi. Co do samej piosenki to jest tajemniczo, inaczej niż rok temu w wykonaniu Finlandii. Czy przyniesie to sukces? Ciężko powiedzieć. OCENA: 7b

Ewa: Kolejna nudna ballad bez powera. Szkoda, że Finowie nie wybrali Gunthera, jego występ ubarwił ESC. OCENA: 5b,5b

Paulina: Kolejna piosenka co do której mam mieszane uczucia. Niby tak wolna i mdła ballada, że można usnąć, ale z drugiej strony ma w sobie coś magicznego. OCENA: 7b

France-Flag-icon FRANCJA

alma-has-been-announced-as-frances-representative-for-eurovision-2017-with-requiem-01.jpg

Po Amirze z poprzedniego roku pozostały już wspomnienia. W tym roku Francja atakuje razem z Almą. Alma a właściwie  Alexandra Maquet swoją karierę muzyczną rozpoczęła kilka lat temu. Po tym, jak została zauważona przez Edoardo Grassiego, wystąpiła w programie Chansons d’abord emitowanym na kanale France 3

W stolicy Ukrainy zaśpiewa utwór „Requiem” napisany przez Nazima Khaleda. Osiągnie sukces?

Paulina: Co do Requiem początkowo podchodziłam sceptycznie, jednak po pewnym czasie się do niej przekonałam. Nowoczesność i do tego zaśpiewane po francusku, całość mnie po prostu urzekła. Jednak, po co zmieniać coś co jest już dobre? Na to pytanie francuzi odpowiedzieć nie mogą, bo zepsuli piosenkę po całości dodają refren po angielsku. Cały urok przepadł. OCENA: 6b

Damian: To kolejna dobra piosenka Francji po Amirze rok temu. Będzie wysoko. Moje pierwsze skojarzenie kiedy usłyszałem „Requiem” to Indilla. OCENA: 9

Ewa: Przy pierwszym odsłuchaniu „Requiem” spodobało mi się, ale po pewnym czasie znudziło mi się a nawet momentami zaczęło drażnić. OCENA: 7b

Germany-Flag-icon NIEMCY

levina-to-represent-germany-at-the-eurovision-song-contest-2017-with-perfect-life-01.jpg

Na koniec tego odcinka prezentujemy wam reprezentantkę Niemiec. W tym roku jest nią Levina z utworem „Perfect Live”. Sama wokalistka przez długi czas studiowała w Londynie i tam uczyła się śpiewać. Na swoim koncie ma już debiutancki album, wydany kilka dni temu. Czy „Perfcet Live” przyniesie jej sukces na poziomie Leny?

Paulina: Kolejny utwór z cyklu gdzieś już to słyszałam, do tego w jeszcze gorszej oprawie. Skopiowanie Titanium Davida Guetty jest nie tylko żenujące, ale i śmieszne, bo wykonanie o wiele wiele gorsze. OCENA : 3b

Ewa: Ja wiem, że w ostatnich latach Niemcy „szorują” dno. Jestem też świadoma tego, że „Perfect Life” aż do bólu przypomina „Titanium” Sii i nie tylko. Nie przeszkadza mi to i po cichu liczę, że Niemcy wreszcie wyrwią się z dołu tabeli. OCENA: 8

Damian: Nie można się nie zgodzić, że początek to kompletne Titanium od Sii i Davida Guetty. Po wielu niepowodzeniach Niemiec w ostatnich latach (w tym 0pkt w jednym z lat), w tym roku myślę, że będzie trochę lepiej. To przyjemny utwór. OCENA: 7b

