Dominika Sojda to jedna z utalentowanych polskich wokalistek młodego pokolenia. Udało nam się z nią porozmawiać o jej planach, nowym singlu i życiu muzyka.

Dominika - Neony 460

DOMINIKA SOJDA

Dominika Sojda to młoda i utalentowana wokalistka. Jakiś czas temu trafiliśmy na nią w sieci i od razu wpadła nam w ucho. Artystka wydała właśnie najnowszy singiel „Neony”. Z tej okazji postanowiliśmy porozmawiać  z nią o jej planach, piosence i muzycznym życiu.

Damian: Cześć Dominika. Bardzo się cieszę, że znalazłaś dla nas chwile w trakcie promocji najnowszego singla.

Dominika Sojda : Cześć! Pozdrawiam serdecznie wszystkich czytelników DM Blog!

Damian: Z pewnością nie wszyscy nasi czytelnicy znają twoją twórczość więc musimy ją przybliżyć <śmiech>. Jak zaczęła się twoja przygoda z muzyką?

Dominika Sojda: Śpiewam właściwie od zawsze. Zaczęłam od nucenia radiowych hitów, gdy miałam kilka lat i nie znałam ani jednego słowa 😀 Potem byłam częścią chóru szkolnego. Solowo zaczęłam śpiewać, gdy kupiłam sobie pierwszą gitarę na początku gimnazjum na której gram do dzisiajJ Przez jakiś czas nagrywałam też covery na Youtube.

Wszystko nabrało rozpędu, gdy wzięłam udział w Festiwalu Scyzoryki 2013. To chyba zabawne, bo do tamtego momentu bardzo mało osób z mojego otoczenia wiedziało, że śpiewam <śmiech>. Na festiwalu poznałam moich obecnych producentów Karola Serka i Pawła Szcześniaka. Od tamtej pory działamy razem i w 2016 podpisaliśmy kontrakt z Universal Music Polska.

Nigdy tak na prawdę nie szkoliłam wokalu. Jestem samoukiem, ale jakiś czas temu zaczęłam zgłębiać techniczne tajniki wokalu pod pieczą Bartka Cabonia.

Domi - Neony 103

Damian: I w ten sposób rok 2016 stał się dla Ciebie w pewnym sensie przełomowy. Dzięki podpisaniu kontraktu zaczęłaś tworzyć piosenki.

Damian: Jesteś jeszcze bardzo młodą wokalistką. Zastanawia mnie, Co albo kto jest dla Ciebie największą inspiracją muzyczną?

Dominika Sojda: Inspiruję się wieloma artystami. Ogólnie muzyką współczesną, mainstreamem. Moje ulubione artystki w tym momencie to Camilla Cabello, Anne-Marie i Dua Lipa.

Damian: Tydzień temu miała premiera twojego najnowszego singla zatytułowanego „Neony”. O czym jest ta piosenka?

Dominika Sojda: „Neony” powstały jako burza mózgów naszego producenckiego teamu. Pracowałam nad nim z Karolem Serkiem, Paweł Szcześniakiem, Sebastianem Golasikiem i Marcinem Kindlą.  Utwór mocno inspirowany jest wakacjami i elektryzującą atmosferą przed imprezą, gdy całe miasto powoli rozświetla się blaskiem neonów. Chcieliśmy, aby w piosenka miała tajemniczy klimat, ale jednocześnie była dynamiczna i nowoczesna brzmieniowo. Czy nam się to udało niech ocenią słuchacze.

bef77-20180608_332678840489148_5085621778206687232_n

Damian: Rzeczywiście w „Neonach” czuć atmosferę imprezy, to jak najbardziej wakacyjny i bardzo przyjemny utwór. A Jakie są twoje plany związane z muzyką?

Dominika Sojda: W tym momencie pracuję nad materiałem na debiutancką płytę oraz nad programem koncertowym. Już niedługo planuję kolejne niespodzianki w postaci singli i mam nadzieję, że zaraz po nich ukaże się moja debiutancka płyta.

Damian: W takim razie z niecierpliwością czekamy na debiutancki album. A idąc dalej – Gdybyś mogła wybrać artystę z którym chciałabyś nagrać duet – byłby/byłaby to…?

Dominika Sojda: Hmmm…myślę, że Camila Cabello. To jedno z większych marzeń. Jesteśmy rówieśniczkami i bardzo imponuje mi to, ile osiągnęła w tak młodym wieku. Jestem wielką fanką jej solowej muzyki jak i osobowości. Z niecierpliwością czekam na jej debiutancki krążek.

Damian: Życzę Ci więc podobnych sukcesów do tych, które osiągnęła Camila Cabello.

Damian: Jakie są twoje plany koncertowe? Gdzie będziemy mogli Ciebie zobaczyć w najbliższym czasie?

Dominika Sojda: Tak jak mówiłam aktualnie skupiam się na tworzeniu kolejnych singli oraz materiału na płytę, a mamy naprawdę go już naprawdę dużo J  Co do koncertów to powoli zaczynają pojawiać się propozycje i mam nadzieję, że już niedługo uda mi się zagrać jakiś koncert na żywo! To są najlepsze emocje! Wszystkie informacje będę na bieżąco publikowała na mojej oficjalnej stronie, więc zapraszam do jej obserwowania 🙂 Do zobaczenia na moim profilu. Myślę, że już niedługo będziemy mogli zobaczyć się na koncercie! 🙂

Damian: Serdecznie dziękuje Ci za rozmowę. W imieniu DM Blog życzę Ci sukcesów i czekamy na twój debiutancki album, którego recenzję na pewno znajdziecie na naszej stronie.

Czytelników zachęcamy do obserwowania Dominiki Sojdy na Facebooku. Bądźcie na bieżąco i wspierajcie razem z nami młodych artystów!

Facebook: https://www.facebook.com/DominikaSojdaOfficial/

Facebook DM Blog: https://www.facebook.com/MoskalDamianBlog/

